Steden zijn kut!

12 november 2013 - Yogyakarta, Indonesië

Jakarta, Bogor en Bandung....voor de liefhebbers; ik zeg alvast sorry,maar wat heb ik een hekel aan die kut steden zeg,die chaos en uitlaatgassen in je gezicht constant aaah! Maar ze hebben er natuurlijk wel erg lekker eten! Dus zijn we lekker uit eten gegaan,heerlijke garnalen met mie goreng en broccoli met knoflook locht lekker...
En er zat een klein bordje atjar bij,lekker fris! Pien merkte niet op dat er een klein groen pepertje tussen lag,mocht het toeval weer zo uitvallen dat zij die per ongeluk helemaal op had gegeten.Yes!! Heel haar gezicht stond in de fik hahahhahahaha wat is het toch een nerdje!

De volgende dag was het tijd om de begraafplaats te bezoeken,dit was nog best lastig te vinden omdat er bijna niemand engels spreekt.maar met pen en papier en wat creatieve tekeningen kom je een heel eind!
Eenmaal daar aangekomen werden we meteen overladen met indo's die ons voor de verandering weer eens iets aan wilde smeren,dit maal bloemen voor veel te veel rupiah en stinken ok nog! gelukkig was dit niet de officiële ingang en moesten we nog een stukje verder om bij de grote poort van het ereveld aan te komen..hier moesten we een belletje rinkelen en daar kwam in de verte een heel relaxte Indo aangelopen, of ja lopen, het is meer stilstaan alleen dan toch voortbewegen,dit is nu een paar dagen geleden en de indo's halen ons nu met gemak in,ach we passen ons gewoon aan. Eenmaal achter de poort is het gigantisch mooi onderhouden ,super strak gras en mooie bloemen,zelfs het looppad is zonder kuilen, gaten en enkelbrekers.
Na wat zoeken met de hulp van de heel relaxte kerel,hadden we het graf zo gevonden.
Het viel een tijdje stil,vooral voor pien is dit een heel bijzondere plek om te komen.
Ook omdat bijna heel haar familie haar voor is geweest behalve Boy dan, ik heb tot nu toe nog niet begrepen waarom hij geen Girl heet. Natuurlijk wat foto's gemaakt en onze reis vervolgde zich weer.. Doel; zo snel mogelijk de stad uit!

Op het naar treinstation, ticket naar Banjar geboekt..een klein dorp vlakbij Pangandaran..eenmaal daar aangekomen zouden we wel is met zo'n fietstaxi naar het bus station gebracht worden,we werden voor een goeie belazerd door de mannen (wel voor vier hele euros),heel ergens anders afgezet en daar ook nog is in een verkeerde bus gezet door weer vrienden van hun die ons wel ergens af zouden zetten. Pien voelde dat het niet goed zat en we zijn snel uitgestapt...goed idee van haar.
Eenmaal buiten de bus bleek er niemand engels te spreken, er waren geen hotels in het dorp eigelijk, was er helemaal niks. Mmmmm erg vervelend allemaal.
Naar wat gekloot met Engels Indisch Nederlands en een taal die we volgens mij ter plekke verzonnen, gebeurde er een wonder..een Indo begon te schreeuwen en de bus die we moesten hebben kwam toevallig net langs.
Toeval bestaat niet,ik vind het ook maar een raar woord Toevallig mmm vreemd.
Maar gelukkig we konden nog mee er moest wel wat geklommen worden om er fatsoenlijk in te komen maar we zaten er in jeeeeeh!! 1.5 uur in een heel fijn busje over een nog fijnere weg met lochte kuilen en kloven, maar je hoort mij niet klagen! Je kunt ook in Nederland zitten met -10 over een paar weken hahahahahahahaha!

Pangandaran yes!
Heerlijk dorp, bedankt Dick, goed advies (even slijmen bij schoonvader dickie).
1 nacht geslapen in rinjani homestay...rinjani is de op 1 na grootste vulkaan in Indonesië...voor de geïnteresseerde leuk hè! Voor de andere GOH!!!
De volgende dag een andere homestay 10 meter verder op geboekt..mini tiga homestay,dit staat bekend om de backpackers en relaxte sfeer. Dit was nog waar ook..  Ook het personeel was leuk.. En klein!

Het was een mooie dag,scooter gehuurd voor euro 3.50, gin geld voor een mooi scooterke..mooi een beetje rond liggen blazen op dat ding, het leven was weer heftig!
Lekker gegeten op de vismarkt,vis uit kiezen en meteen de pan in, ideaal en lekker.

's Avonds bij de homestay 3 Nederlanders ontmoet; 2 mannen en 1 vrouw, hele relaxte mensen.. 3 nachten gebleven en met hun de dagen gevuld,wederom een scooterke gehuurd en met zijn alle op roadtrip gegaan..super mooie dag..heel de dag kuilen ontwijken en mensen inhalen wat een leuk spelletje..die indo's rijden wel als meisjes.
We haalde iedereen met gemak in. Links inhalen, rechts inhalen, we hadden geen moeite om ons aan te passen in het verkeer. Pien was af en toe wel een beetje bang maar dat zit schijnbaar in de familie (Boy).

Heerlijke dagen gehad aan het strand en vooral niks gedaan, eten drinken en naar de wc voor mij meerdere malen. Ik zal er niet verder op in gaan maar het was erg dun.
We zijn vertrokken, vandaag 12 november, naar het station Sudareja om zo naar Yogyakarta te gaan met de trein..we zijn nu nog met 4en. Bart en rosanne uit Amsterdam reizen met ons mee of wij met hun,maar dat weet niemand toch...........!?

Boy ik hoop dat onze relatie geen deuken op heeft gelopen na dit bijzonder mooi geschreven stuk....

1. Dianne van den Heuvel:
    12 november 2013
    Nooit geweten dat mijn zoon zo kan schrijven, zodat je het beeld bij de tekst hebt. Ook voor Pien geldt dat, heerlijk om te lezen. Ja Pien je kent hem, met zijn groene pepertje, och arme....... We zijn jaloers als we die foto zien van dat strand, Hier regent het al de hele dag. groeten en dikke kus van ons..
  2. Wendy:
    12 november 2013
    Super vet wat jullie allemaal meemaken!!! Jaloers!!!!!! Geniet ervan!! Wacht weer op een vet nieuw verhaal...
    Xxx wendy
  3. Dennis:
    12 november 2013
    Leuk verhaaltje... vooral dat stukje met die ene over da ding... ik lag in een deuk...
    -10 op de piste...denk!!!
  4. Thea Traal:
    Heeej hallo lieverds!
    Nou, dat was ff een traantje wegpinken....ik heb zo'n mooie herinneringen aan onze laatste keer Bandung!
    Ik weet zeker dat opa zou zeggen;"Wat fijn dat jullie nog aan mij denken".
    Super verwoording van West-Java Jordy maar al die foto's van al dat lekkere eten hoeven er niet persé bij hoor grrrrrrrrrrrrrrrrr!
    Over die dunne poep had ik dan graag weer meer geweten whahahaha!
    Pien, pak hem terug, je komt vast nog wel ergens wat kakkerlakken tegen hihihihi..................
    Lieverds, vooral blijven genieten van het prachtige Indonesië en mooie verhalen blijven schrijven, laf joe xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  5. Marleen:
    12 november 2013
    Heee stelletje dikzakken! Wat hebben jullie het toch weer zwaar :) als we die lange stelt moeten geloven! Super vette fotos, vooral die van mij op de grond en die van pien met mooi plekske op dr been, echt n aanwinst! Geniet er van dudes!! Lafjoe.he da witte xxxxxx
  6. Jeroen:
    Mooi verhaaltje Jordy!!

Veel plezier daar verder
  7. Hannelore:
    13 november 2013
    Dag lieverds! Wat een leuk verhaaltje. En wat leuk geschreven ook. Bijzonder voor jullie om zo op het kerkhof te zijn.. en met dat zware leven van jullie komt het volgens mij wel goed:-) geniet ervan en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.. kus Hannie
  8. Winston gerstanowitch:
    13 november 2013
    Pfoeh....Heftig verhaal zeg! Haha jordy mooi geschreven jonge, echt super interessant om te weten over die vulkaan. Goh!!! Have fun! X
  9. Dennis:
    Ow Jordy,

hier nog de uitslagen van het voetbal afgelopen weekend... is niet slecht van je cluppie toch?!

vr 8 nov, 20:00 SC Heerenveen RKC Waalwijk 5-2
    zo 10 nov, 14:30 NEC Ajax 0-3
    zo 10 nov, 16:30 Feyenoord AZ 2-2
  10. Clint:
    13 november 2013
    wat ben je toch een goede auteur Jortje! Kun je t eten niet aan dat je zo veel naar de wc moet? nou viel spaB nog daar en ik blijf jullie volgen. DAAAAAG!

en Dennis. Jordy volgt de eredivisie helemaal niet. Hij volgt alleen FC Den Bosch. Die hebben met 3-1 gewonnen van Helmond Sport. Fijn he
  11. Moniek:
    13 november 2013
    Hee vakantiegangers, wat hebben jullie het toch slecht daar... veel en heerlijk eten, relaxen op het strand van Pangandaran en samen rondtouren op een scootertje ;-). Erg bijzonder ook jullie tripje naar de begraafplaats van opa. Veel plezier in Yogja....! En kijk uit voor de oplichters (die ga je nog wel meer tegen komen) en de actieve vulkanen op Sumatra ;-).
  12. DD:
    14 november 2013
    Jeeejjjj!!! Eindelijk iets leuks tijdens mijn saaie werkdagen! Die blauwe plek daarentegen zou ik graag eens diagnosticeren haha. Ben trots op de blote benen vriend, al verblinden ze me wel in het beeldscherm ;-). Goeie van de peper, was ik graag bij geweest! Jordy je baart groeit al goed! Ik verwacht er een a la bin laden over een paar weken :-D. LYLT
  13. Ikke:
    14 november 2013
    Gaat goed daar zo te zien! Blijven jullie nog maar mooi ffkes weg want k heb GTA nog steeds niet uitgespeeld :-)...
  14. Thijs ilbrink:
    14 november 2013
    mooi verhaal zou een boek moeten schrijven GOH
    Maar jullie vermaken je eigen daar wel zo te lezen
  15. Lydia:
    16 november 2013
    Heej Pien! Ik hoorde van jullie pap dat je heerlijk aan de andere kant van de wereld bivakkeert! Heel gaaf!
    Geniet ervan en heel veel plezier samen! X
  16. Sietze:
    18 november 2013
    Jaloersheid heerst......haha veel plezier nog, wij hobbelen maar door in ons koud en plat landje....
  17. Boy:
    24 november 2013
    Hoi Pien en Jordy,

even een bericht voor Jordy,

Onze relatie heeft nu deuken opgelopen. Durf je wel 14.000 km verderop!!!!! Volgende keer als je bij ons bent wordt het Cola ipv Bier en aardappels ipv Nasi.
    Haha.
    Hoe is het met je kontje. ( watje)

Effe geen gekkigheid meer. Blijf samen genieten

Groet van een jaloerse oom.