We zijn er!

6 november 2013 - Bogor, Indonesië

Eindelijk aangekomen in het smerige Jakarta! De vlucht is prima verlopen, allebei k.o., met uitzondering van de eetmomenten! Direct een bus gepakt naar Bogor, om daar een hotel te zoeken. Tijdens de lange busrit kwamen we langs wel vier vliegvelden! Inderdaad, we waren nog niet helemaal wakker! Bus reed rondjes. Ik verstond niet waarom ie dat deed..
Chauffeur rijdt trouwens niet anders dan in Thailand: levensgevaarlijk!! Oversteken lijkt een uitdaging voor in Jackass! Zie foto voor de drukke straat zonder centraal oversteekpunt. Af en toe komt er een man met een fluitje opduiken, die alle auto's beveelt te stoppen! Maar in de meeste gevallen zie je Jordy mij meesleuren en mij angstig terugtrekken! Terwijl Jordy normaal toch echt de miet van ons tweeën is!!

Power nap gedaan in het hotel, vervolgens de drukte in. Zitten allemaal oude Indo's langs de kant van de weg op de grond, gewoon in hun eentje te niksen. Wij lopen een mooie botanische tuin in, rent er een trosje Indo's voorbij. Zo snel hadden we ze trouwens nog niet gezien!! Ineens wordt de lucht donkergrijs en Jordy ziet een felle bliksemflits.. Ik dacht dat ie spoken zag vanwege de reismedicatie die hij ingenomen had! Valt de regen toch ineens met bakken uit de hemel!! Onder een boom gaan schuilen, maar dit leek ons toch niet zo veilig.. Dan maar door de regen terug naar het hotel.. Alle Indo's hadden een paraplu, Joost mag weten waar ze die vandaan hadden getoverd! Uiteindelijk maar een hapje gegeten in het hotel (geen idee wat het was!) en daarna naar bed!

Ruim vijftien uur geslapen! Ontbijtje mie goreng! De stad in, waar iedereen ons aankijkt, aan wil raken en zelfs op de foto met ons willen! Daarna de botanische tuin in, waar je de drukte van Bogor kan ontvluchten! Lunch weer rijst met kip voor Jordy, voor mij fruit omdat pap ons tien repen kitkat en vijf repen bounty had meegegeven! Krijg ik toch fruit met mayonaise! Wie verzint zoiets?? Volgende keer gewoon rijst!
Super veel akelig dunne katten, ik vroeg aan Jordy dat ie een stukje kip aan een zielige kat wilde geven, gooit ie een stuk met bot waarna die kat bijna stikte! Ik durfde geen heimlich greep uit te voeren, heb geen rabiës inenting! Sorry tante Els!!

Nog geprobeerd een spijkerbroek te kopen, maar ze kennen hier alleen maatje nul! Ik val echt op als toerist met mijn wijde broek! Korte broek durf ik echt niet aan, bijna iedereen draagt een hoofddoek! Daarbij zullen ze zich doodschrikken van mijn melkflessen..

Morgen vertrekken we naar Bandung! Gaan we een bezoekje brengen aan opa! Daarna met de trein naar Yogyakarta en vanuit daar zien we wel weer! Dit vinden we namelijk al te ver vooruit gedacht! Lekker niet-autistisch van ons hè!

Ouders, we zijn niet van plan om dagelijks een verslag te schrijven, jullie zullen ons toch echt een beetje los moeten laten! We love you!!
Dikke kus voor iedereen!!

1. Dianne van den Heuvel:
    6 november 2013
    Nee schatten hoeft niet elke dag, maar om de dag !!!!! Grapje hoor... Geen probleem. Wanneer het jullie uitkomt zodat we een beetje kunnen volgen waar jullie zijn. We love you to. Dikke kus van ons
  2. DD:
    6 november 2013
    Serieus, dat zijn al veel verhalen voor 2 dagen haha! Dat belooft veel goeds :-). Ik word misselijk bij de gedacht van mayonaise met fruit! KUS!
  3. Pa:
    6 november 2013
    Heerlijk kids, ik verwacht minimaal een keer per week een verhaaltje!!
    Gaan jullie niet naar panangdarang? In Bandung heb je Jalan jeans, een straat vol met kleding en spijkerbroeken.........en als je de melkflessen niet in de zo'n houdt, worden ze nooit bruin.
    Dikke kussen , pap
  4. Pa:
    6 november 2013
    Heerlijk kinds, gaan jullie niet naar panandarang?
    Ik verwacht minimaal een keer per week een verhaal!!
    Spin, als je die melkflessen niet in de zo'n houdt blijven ze wit.
    Als jullie in Bandung zijn kun je naar Jalan jeans, een straat met allemaal winkels, vooral spijkerbroeken.
    Dikke kus pap.
  5. Thea Traal:
    6 november 2013
    Dûh, één keer in de 2 weken is genoeg, anders blijf ik aan het janken!
    Yogya; Jalan Maliboro méééér dan genoeg broeken, ook in jouw maat sayang!
    En ik maar zoeken naar die Kitkat............wordt lastig om op gewicht te blijven nu whahahaha
    Lieverds, vooral ontzettend genieten van de cultuur, het eten en elkaar!
    En ik heb geen leeg nest, ik heb Willem en Aagje nog......
    Laf joe , héééél veel liefs en een hele dikke zoen!
  6. Annemieke:
    6 november 2013
    Hee hallo, wat een leuk begin! 't Is nu al smullen. En hou die benen uit de zon Pien, bruin worden hadden we niet afgesproken. Héél veel groetjes x
  7. Winston gerstanowitch:
    7 november 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, ook ik zal jullie proberen los te laten :( heel veel plezier en pas goed op elkaar! Denk aan jullie...lylt
  8. Sietze:
    7 november 2013
    Mooi dat jullie goed aangekomen zijn! Gidy zei pas ineens dat ze jou wel ging missen Pien! Jortje ik verwacht over een half jaar wel een baard a la "300" of zo!! Dikke x
  9. Els:
    Heeyyyyyyyyyy

Zeg Jordy, wij moeten even met elkaar praten als jullie weer terug zijn. hahahahaha. Nee hoor, pas jij maar goed op op onze Pien.
    Wat super leuk om jullie ervaringen te lezen. Ook herkenbaar. Leuk! hahaha vooral dat maatje NUL. Ik voelde me net een olifant daar tussen die ranke slanke vrouwen. Geef je een kus van mij aan opa????? Ik ben benieuwd naar de volgende avonturen!
    liefs Els
  10. Greet:
    7 november 2013
    Ik lach me rot met jullie verhaal.
    Die buschauffeur was zeker zelf in slaap gevallen haha
    Jullie hebben dus al kennis gemaakt met de kleine buitjes in Bogor.
    Ja een paraplu is toch nog wel vaak nodig, hoewel het zo warm is dat je toch al nat bent (van het zweet) dus....
    Yogja is leuk om te winkelen, dat zou ik daar zéker doen!
    De Malioboro maar ook het grote warenhuis/overdekt winkelcentrum is heel leuk hoor.
  11. Fam van Nielen:
    7 november 2013
    Hi Jordy & Pien, leuk om jullie verhaal te lezen en fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Jullie website staat bij onze favorieten. Hier gaat het goed, de operatie vandaag is gelukkig goed gegaan. Geniet van jullie reis en alles wat jullie mee gaan maken. Heel veel plezier! Dikke kus
  12. Wendy:
    7 november 2013
    Juist!!!! Eindelijk een bericht van jullie:-P ... Neem aan dat dit gewoon wekelijkse kost word;-) ... Maar aan jullie verhalen te horen gaat het goed daar!!! Nou geniet ervan, en ik wacht met smacht op de volgende onzin die jullie weer mooi mee mogen maken!!!
    Xxx wendy
  13. Kleine Greetje:
    Heeeeeej Power Pienjo en Scary Jordy,
    Wat een voortreffelijk leuk verslag(je),WHAHOOOO!
    Dick wilde Miss Universe natuurlijk behoeden voor al die overtollige calorien,vandaar dat ie jullie al die zooi mee gegeven heeft!
    Lijkt me een waanzinnig goeie actie van hem,denkt altijd en eeuwig aan zijn bloedmooie vrouw.
    Wat een geweldig avontuur moet het zijn voor jullie in Pindaland,geniet van al het goeie en heel veel plezier!grtjes voor Opa van ons allemaal,liefs van kleine Greetje en de rest xxxx
  14. Clint:
    He Jortje en Pien!
    Goed dat jullie zijn aangekomen! En goed dat Jordy eens een keer niet de miet is van jullie twee.
    Ik ga ervan uit dat er gewoon elke week een vehaal op de site staat want dit is het hoogtepunt van mijn werkdag vandaag.
    veel plezier en succes nog in jullie reis. Jortje ik zie maar 1 foto met bier. Gedraag je niet als een meisje en ga verdomme is goed aan de Bintang!

X
    Clint
  15. Winston gerstanowitch:
    8 november 2013
    Jordy kom aub terug!! Ik mis je nu al! (4 bier op)gr aan Pien!
  16. Kaat:
    9 november 2013
    jeej site gevonden !Wat een super grappig verhaal hahaha., zie namelijk alles al voor me! Heel leuk., geniet ervan met zn 2tjes!ik ga jullie volgen Xx kus
  17. Tante G:
    10 november 2013
    Wat een leuk verslag! Jordy, ik zie wel dat Lilou en Prada het er goed vanaf gebracht hebben met jou! Geniet ervan samen, wij gaan jullie volgen. Liefs
  18. Moniek:
    10 november 2013
    Hee globetrotters, fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van indonesie en elkaar. Wij gaan jullie avonturen zeker volgen. Xx
  19. Dennis:
    12 november 2013
    Jullie zijn er net en nu al aangekomen op Jakarta... vreetzakken :)
    wel een skon verhaal!