Wat eten we vandaag? Mmm.. Soep met ballen!!

19 november 2013 - Malang, Indonesië

Afscheid genomen van Joep (en een heel klein mevrouwtje dat bij het hotel werkt), met vieren (Rosanne & Bart) verder gereisd naar Yogyakarta met de trein (prachtige reis trouwens). Weer een stinkstad en ontzettend veel verkeer. Maar we beginnen al een beetje op de locals te lijken, we steken gewoon over,gewoon je hand omhoog houden, in de hoop dat men stopt. Voor blanke mensen stopt men in ieder geval wel, je doet de locals er haast een plezier mee!
In Yogyakarta de Malioboro (markten) afgestruind voor wat t-shirts met ronde (ja ronde ja) hals voorJordy! De gay hals is verleden tijd, hij is te verbrand in zijn hals en dus gaytekend voor het leven!

De volgende dag scooters gehuurd naar de Borobudur (een van de grootste boeddhistische tempels van de wereld = wereldwonder). Weer een uur kontpijn en angstzweet! Jordy wordt op zo'n moment echt weer een menneke! Inhalen terwijl de tegenligger nadert.. maar het uitzicht onderweg was geweldig!
Bij de Borobudur waren wij de grootste attractie, iedereen wil met ons op de foto! We hebben onze mooiste poses ingezet! Ik zie trouwens maar af van het huwelijk met Jim Bakkum, de roem wordt me nu al te veel! Sorry Jim!
Iedereen staart ons aan en maakt stiekem foto's. Ik heb het gevoel alsof ik met een enorme dikke pussende puist rondloop (ditmaal bedoel ik niet Jordy, maar een echte zwerende etter!). Heel ongemakkelijk, dus zwaai ik maar een beetje in de rondte (vanuit de pols mam, niet vanuit de armen). Op de terugweg een enorme plensbui, dus gestopt bij een local eettentje. Alles zag er heerlijk uit (soort buffet). Flink opgeschept (letterlijk, Dennis van Liempd) en opgesmuld zonder dat we wisten dat het lever, hersenen en koeientongen waren! Ieeeeeeh!! Jordy poseert met de koeientong en begint te kokhalzen! Het is niet de eerste keer dat we iets anders eten.. Mie ayam(= noodles met kip) is vaak geen ayam! Volgens mij is 'eend' de kipvervanger hier. Beter dan kat of hond of rat.. Die zie je namelijk nogal vaak voorbij rennen!

Terug in de regen, over de ondergelopen weg.. op de scooter.. Zeiknat! Geschuild bij een garagebedrijf, in ruil voor wat foto's en aanrakingen natuurlijk! Jordy wordt er af en toe gestoord van, dan staat er een kind te lachen en dan wappert hij mijn zijn gezicht heen een weer (en maakt tegelijkertijd een oergeluid), waarna dat kind nog net niet begint te huilen! Ik geef 'm dan altijd een stomp, maar kan met moeite mijn lach inhouden!!

Bij terugkomst vlakbij het hotel komen we Joep plotseling tegen! Hoe klein kan de wereld zijn!? Dus we zijn weer met vijven vertrokken naar Solo (prachtige treinreis door de sloppenwijken, al klinkt het hard). Het spoor hier is niet veilig, kinderen spelen vaak op het spoor. De machinist is constant aan het toeteren dat ze van het spoor af moeten.. Doodeng!!

In Solo viel er niet veel te beleven, behalve een spelletjeshal waar we met de fietstaxi naartoe zijn gegaan. Ik probeer het filmpje te plaatsen! Wederom levensgevaarlijk!
Vanuit Solo weer door naar Pacitan met een minibus, waar we een in super leuk backpackersdorpje terecht kwamen. Er staan allerlei bungalows en er is een gezamenlijke keuken en zithoek. Leuke mensen ontmoet natuurlijk! Vooral de Fin 'Irro', want deze lijkt veel op Geert. Alleen vindt Geert het wel leuk om over poep te praten en vraagt Irro zich af hoe het gespreksonderwerp toch elke keer bij "poep" eindigt.. Dat is onder de mannen vrij normaal, Joep vraagt bijvoorbeeld in een winkel (waar iedereen sowieso al stopt waar hij mee bezig was - alsof ze hard aan het werk zijn trouwens - wanneer wij binnenkomen) of je aan zijn vinger wil trekken! Door alle Indische koffie etc. kun je wel raden hoe zoiets dan klinkt... NAT!!! Zelf zegt ie dat ie inderdaad niet zuiver Nederlands klonk! En Franske(=Jordy) toont natuurlijk haantjes gedrag door nu een hele vieze stinkscheet te laten! Bedankt Frans!

In Pacitan hebben we op de vismarkt 5kg aan tonijn gekocht (twee stuks) voor 80.000 rupiah. Dat is omgerekend €5,30!! We hebben een Indisch meisje laten koken en zijn zelf naar Watu Karang gegaan, voor een ochtendje zon op het witte strand. Weer lekker een uur terug op de scooter door de stortregen!
Na een paar dagen Pacitan (waar het dus elke dag rond twaalf uur begint met stortregenen), zijn we met de minibus (zonder AC) richting Malang vertrokken. Op het heetst van de dag stopten we in de bergen omdat de weg was geblokkeerd door afgebrokkelde rotsstukken.. Daar een uur gewacht, terwijl we werden aangestaard door locals. Na acht vreselijke uren heen en weer gewiebel, eindelijk aangekomen (ja, Dennis van Liempd, wel een hele kilogram door de chocoladerepen) in Malang. We verblijven nu in een hostel bovenop een hotel, met negentien slaapplaatsen.
Morgen vertrekken we richting Bali, via Probolinggo en Jember.

Als afsluiter wil ik even zeggen dat Jordy net een heerlijk soepje met ballen heeft gegeten in een weghutje. De eigenaar tekende eventjes wat het hoofdingrediënt was: stierenballen!! Zoals ze in 'White Chicks' zeggen; HaaHaa!!

1. Marleen:
    19 november 2013
    Hahaha die hol-krap foto is n goeie! De truc is om het stiekem te doen, Pien!

Supermooi verhaaltje weer, die Dennis heeft zo toch maar een bijrol in jullie verhaal gekregen. Opschepper dat ie is.
    Veeel plezier nog en genieten!! Xxxx
  2. Pien:
    19 november 2013
    Marlene ik zie nu pas dat je op de foto niet goed kunt zien dat er op het bordje "no scratching" staat hahahahaaa
  3. Chantal:
    Pieieieieieieieieieieiehhhhhhhhieieieieieieien
    Hele mooie foto's, wauw!!!

ik mis je
    x
  4. Dennis:
    19 november 2013
    Leuk dat mijn naam ge(mis)bruikt word maar daar zit patent op hè...je komt er vanaf met een waarschuwing pienus!!! :)
    Ik was aan het zoeken naar leuke woord grapjes in je verhaaltje maar ik zie net gewoon een foto van jordy die een spelletje aan t doen is! Is voor mij al grappig genoeg... Wie heeft die man zover gekregen dat te doen!?

OK 1 dan... Als je met z'n vijven gaat dan ga je dus niet (naar) Solo... Snapte... Solo :)
  5. Greet:
    20 november 2013
    Jullie hebben wel een sterke maag als je bekijkt wat je hebt gegeten intussen...
  6. Winston gerstanowitch:
    20 november 2013
    Haha ik ben zo blij te zien dat Jordy gewoon lekker zichzelf blijft op de andere kant van de wereld, de man kan werkelijk waar op niet 1 foto normaal staan! Yesssss! Leuk verhaal weer Pien, take care. X
  7. Jeroen:
    22 november 2013
    Hey Pien en Jordy,

Eindelijk van de JC Rags shirtjes af ja? Wie had dat ooit gedacht. Het ziet er zo inderdaad een klein beetje minder gay uit ja. Nooit verwacht dat het daar aan zou kunnen liggen.

Leuk verhaaltje weer Pien. Zo blijft het ook leuk om elke keer te lezen!!
    Wel slim trouwens dat jullie al na 2 weken in de gaten hebben dat het tussen de middag gaat regenen en je beter niet op je scootertje rond kan gaan dan. Waar die reis al niet allemaal goed voor is.

Veel plezier nog daar en geniet er van!!

Jeroen
  8. Robbin:
    23 november 2013
    Ik ben fan!
  9. Annemieke:
    24 november 2013
    Eindelijk eenberichtje van mij.Bedankt voor het sms je.kwam op het juiste moment. Heerlijk, jullie verhalen, geniet maar van deze unieke vakantie.......het is je gegund!Smaakt de cappuccino ? Hoezijn de kringloopwinkeltjes ? Ha,ha....
    veel plezier en tot een volgende keer. Liefs, ook van opa. Het gaat goed met hem, iedereen zorgt goed voor opa (en voor oma!!)
  10. Annemieke:
    24 november 2013
    Ha stelletje mafkezen, ook daar kunnen jullie niet normaal op een foto staan...'no scratching' whahahaha! Maar ondertussen al veel gezien, gedaan, gegeten (iééék Jordy!). Blijf ons vooral verblijden met deze grappige berichten en geniet! veel liefs!
  11. Chee:
    25 november 2013
    ohhhhh wat een foto's!! super mooi! (als je door al het kontkrabberige-blije gezichten trekkende heen kijkt ;-)) kei leuk!!!!!!!! dikke kus van bird en ook eentje van tommie!
  12. Thea Traal:
    27 november 2013
    Heej lieverds,
    Vinden jullie het ècht raar dat jullie aangekeken en nagekeken worden?
    Die lieve Indo's houden van lachen en dat kunnen ze volop om jullie, wij ook trouwens whahahaha
    Tja, regentijd in Indonesië, deze maand pas begonnen dus jullie zullen nog veel hujang panas meemaken.
    Nog geen saté anjing gegeten sknietsel hihihihi...........zeker weten?
    Heel veel liefs en een hele dikke zoen, laf joe
  13. Winston gerstanowitch:
    28 november 2013
    Hallo? Nieuw verhaal denk?! ;) hoop dat alles goed gaat, ik zie erg op tegen de kerst zonder jullie. Ik heb t koud..... haha lylt!
  14. Maartje:
    30 november 2013
    Hoi hoi, ik heb alles gelezen dus ben weer helemaal bij haha.
    Lekker genieten!! Dikke kus
  15. Wendy:
    1 januari 2014
    Super vetttttt!!!! Mis jullie!!! Was de site ff kwijt, maar ben weer bij:-P ...
    Have fun!!! Xx