Hoe koud is 't bij jullie? Hier 35 graden!

1 december 2013 - Senggigi, Indonesië

Besloten om van Malang (centraal Java ongeveer) Banyuwangi (oost Java) te reizen met de trein, dat kost 7 uur en viel 100 procent mee. Ik had meteen aanspraak in de trein met een hele aardige indo en die heeft ons geholpen met een hotel boeken via de telefoon, zodat we een slaapplek hadden voor de nacht, want het zou half 11 zijn voordat we daar zouden arriveren. In de nacht/avond iets regelen daar hebben wij het niet zo op!
Alsof de man nog niet genoeg gedaan had, kregen we potjedikkie nog een pakje lekkere koekjes van hem ook, mmmmm wat waren die lekker zeg.. had je bij moeten zijn.

Banyuwangi super super smerig tering hotel, personeel was alleen maar in het Indonesisch aan het praten tegen ons en op alles wat wij zeiden begonnen ze heel hard te lachen.. vreemd volk af en toe!
De kamer was 3 persoons en de bedden waren op zen zachts gezegd, net gebruik door 15 hoeren, excuseer...prostituees, en 33 zeemannen die 6 maanden geen vrouwen hadden gezien, sorry lieve Joep! Dus hebben we maar even om een andere kamer gevraagd, de VIP kamer was nog vrij, dat belooft wat zeg!
De bedden waren beter maar de kakkerlakken gewoon aanwezig, als je goed luisterde hoorde je de bass van het bekende lied, La cucaracha! Ik heb dit even opgezocht geen idee hoe je dat moest schrijven. Nog even een dikke kakkerlak vermoord op de gang met mijn slipper, sorry slipper!

De volgende ochtend snel richting de haven voor een boot richting Bali...hier stond een indo van normaal formaat...1 meter 10 ongeveer.. en die vond mij met mijn lang lichaam en blanke dikke kop natuurlijk erg interessant.. "you are very handsome" waren zijn woorden, waarop Pien zei "you want a kiss?". Waarop de indo zijn lippen tuit en op me af komt, alleen die miet trok terug op het laatste moment! Waarop alle andere indo's niet meer bij kwamen van het lachen.....

Eenmaal op de boot richting Bali verliep alles heerlijk volgens plan, de boot bleef gewoon drijven en ze verkochten honderd procent halal vlees aan boord. En niet te vergeten er was een mini moskee voor als je het echt niet meer aan kon allemaal!
Pien heeft de drie hele kwartieren dat de reis duurde daar in gezeten, ik denk huilend!

Bali...ik hou er niet zo van!
De Balinese die op de haven je staan op te wachten zijn getraind om jouw moordlustigheid op te wekken...
Als ik zonder gevolgen er 3 mocht omleggen daar, dan had ik er stiekem 4 gedaan!
Maar goed, je hebt vervoer nodig... 30.000 rp was hun aanbod,15.000 rp ons tegenbod.. Ze zeiden zelf dat het een goede prijs is, maar ze willen je er niet voor meenemen! Oké dan gaan we lopen.. Na 3 minuten lopen, worden we ingehaald door die bus... we mogen mee! Juist! 90 eurocent afgepingeld, zat verdiend!
Tot een nog grotere ergernis van de indo's betaalde we ook pas als we op de plek van bestemming waren...
Er mag gekut worden, ook in Indonesië

Pemuteran is de bestemming, lay-back plaatsje in het noord/westen van Bali, geen massatoerisme zoals in het zuiden. Mooie duikplek in de buurt zei de eenzame planeet tegen mij, en dan zijn we al snel verkocht!
De zon schijnt volop in Pemuteran, jippie jippie jeeeeeh.
Een net iets te duren homestay, maar het is wel het mooiste bungalow hutje met buiten badkamer die ik ooit heb mogen aanschouwen. Wat waren we gelukkig!
Het was tijd voor een wasje,onze kleding was al 2 weken niet gewassen, dat was me wat zeg...Voornamelijk Pien stinkt enorm, iedereen vraagt telkens aan ons of wij misschien dode wasberen bij ons hebben.... dat was natuurlijk niet het geval aaaaaaaaaaa.

Het was tijd om een duik te regelen voor de volgende dag, we zijn overigens nog steeds met zijn 5en nu. Bart en rosanne gaan niet mee duiken, jammer.
Joep, Jordy en Pien willen dat wel graag.
Zo gezegd, zo gedaan...
8.30 worden we opgehaald.
Pien en Joep zijn al gecertificeerde duikers zoals men dat zo mooi zegt...
Ik, Jordy daarentegen kan nog helemaal niks (iets verder in dit veel te lang wordend verhaal gaat dit veranderen)
Dus ik moet wat meer betalen en mag minder diep...

Ik zal het even kort samenvatten, zoals ze dat bij mijn favorieten tv programma studio sport ook altijd doen.
Leuk.

Pemuteran naar Pandangbai, haven stadje in het oosten van Bali..
We willen dit eiland zo snel mogelijk verlaten want de verhalen gaan dat er net voor Lombok 3 eilanden liggen " de Gili eilanden" die bijzonder paradijselijk zijn en betere duikmogelijkheden bieden.
Gili Trawangan, eiland 1: in totaal 4 uur op dit eiland geweest, het was net aqua best en dan dat sunrise gedeelte. Voor degene die niet snappen wat ik bedoel: vrouwen die hun haar stijlen voordat ze de zee in gaan, mannen met speedo's en grotere borsten dan mijn hoofd dik is... niet bepaald ons volk.
Wederom is de eenzame planeet onze beste vriend en wijst hij ons op het feit dat Gili Meno, het buureiland van Trawangan, super rustig is en dat er een hippie sfeer hangt. Er is zelfs geen pinautomaat en er mogen geen speedo's en stijltangen het eiland op, aldus de lonely planet.
Potjedikkie moesten we nog 4 uur wachten op de boot naar dat eiland.
Tot onze grote ergernis moesten we dat doen op een parelwit strand met azuurblauwe zee, potjedikkie wat hebben wij die 4 uur zitten balen zeg.
Oja ons reisgezelschap is uiteen gevallen, het bestaat nu nog uit Joep Pien en Jordy..

Gili meno! Hemel op aarde, we hadden daar een bamboe hutje geregeld op 3 meter afstand van de nog mooiere zee en het nog wittere strand. We voelden ons het eerste uur heel vreemd, net alsof we in een foto zaten...ik heb er ook geen woorden voor eigelijk!
Hier zijn we 3 nachten gebleven om tot rust te komen, want zoals jullie weten gaat het leven van een backpacker niet over rozen.
We hebben er veel gesnorkeld en zeeschilpadden gezien, trossen tegelijk!
Ik wist vorige week niet eens dat die in trossen leefde.....
Helaas komt aan alles een eind, en moesten we verder naar het laatste Gili eiland.
Gili Air, Gili staat voor eiland en air voor water....nu hoor ik jullie denken waarom zegt hij niet wat Trawangan en Meno betekenen, nou omdat dit jullie huiswerk is voor deze week.

Op Gili air zou onze Jordy zijn padi open water diver wel is even gaan halen, zodat ik ook in de boeken kan als een gecertificeerd duiker, blijft mooi.
En warempel, het is me nog gelukt ook.
4 duiken gemaakt, een hoop theorie gedaan, toetsen gemaakt, super saaie tering video moeten kijken van 2,5 uur....nog even een kleine voedsel vergiftiging tussendoor gehad en voilà, Jordy van den Heuvel met zijn dikke meloenenkop is nu ook een gecertificeerd duiker...wat leuk hè!
Pien mijn allerliefste vriendinnentje, die veel bruiner aan het worden is dan ik, is samen met Joep, onze voorhetslapengaanmoppenvertellermedereiziger, wat duiken gaan maken. 1 overdag en 1 's nachts...super vet was het allemaal, we hebben zelfs haaien gezien van ongeveer 3.67 meter,ik kan er 2.37 meter langs zitten met mijn schatting... Toch apart om een rifhaai te zien in de vrije natuur terwijl jij er daar ook maar vrij bij hangt op een metertje of 17 onder de zeespiegel..
Jaws was maar een mietje vergeleken met deze knoepert van een rifhaai!
Pien heeft nog even haar junior padi om laten zetten naar een advanced open water diver. Volgens mij heeft zei hier expres mee gewacht totdat ik geslaagd was, omdat dit een rang hoger is dan de mijne! Baas boven baas, en terecht dames en heren en de onzijdige onder ons (ik noem geen namen).

Onze Gili trip zit erop en we moeten helaas afscheid nemen van Joep, hij gaat ons nu definitief verlaten.....
Bart en rosanne zijn ook nog even aan komen waaien op Gili Air, die waren Lombok aan het verkennen, tijdens onze Gili trip..Van hun moeten we nu helaas ook definitief afscheid nemen.... Het reisgenootschap is nu officieel teneinde en we stappen de volgende ochtend samen op de boot naar Lombok!

We zitten nu op lombok om onze vlucht te pakken a.s woensdag 4 december 2013, naar Kuala Lumpur Maleisië! Het is hier nu ook weer bijzonder mooi!!
Maar dat horen jullie vast de volgende keer!
Dag vriendjes, en vriendinnetjes, dat was 'm dan alweer!
Dag vriendjes, en vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!

Voor de muziekliefhebbers:
Jack White - Love is blindness
Editors - Formaldehyde (acoustic)
The XX - Islands

1. Winston gerstanowitch:
    1 december 2013
    Lach me kapot hahaha mooie klets allemaal. Mooi nummer van Editors inderdaad. Goed dat je kakkerlakken omlegt!! Dag duikertje van me, hier gaat alles goed en ik ga zo naar de Kroon met Geert, heftig!!!! X
  2. Chee:
    1 december 2013
    potjedikkie wat een verhaal!! ik sluit me aan bij freek, mooie klets en lach me kapot!!!!!!!!! ik dacht bij de eerste paar regels al hmm dit is niet pien's schrijftaal haha. ik snapte pas bij de 2e keer wat eenzame planeet betekende ;-) dom!! gefeliciteerd meloenenkop met duikerscertificaat. super super gaaf. dikke kus van chee, en een kleintje van tom xxxxxxxxx
  3. Winston gerstanowitch:
    2 december 2013
    Love is blindness, au! Bedankt voor de tip....
  4. Dennis:
    2 december 2013
    veel te lang verhaal... moet zo toch 10minuten naar de wc... lees ik het dan wel ff...

ps... hier waren de kakkerlakken te sterk voor ons :(
    pss... duiken supervet lijkt me dat daar!!!
    psss... ben je als vrouw open water divester of diverin, ik zit nu met een persoonlijk dilema hiero!
  5. Sietze:
    Wauw!
    je zult zo nog maar een klein half jaar moeten reizen....bahbah ;)

Have fun!

x Sietze en Gidy
  6. Jeff:
    Pien & Jordy
    Wat een fantastisch verhaal en het is maar goed dat dit wordt vastgelegd dan kunnen jullie dit, later ,allemaal nog op je gemak kunnen terug lezen. De volgende belevenissen komen dus vanuit Maleisië en ik wacht in spanning af wat jullie daar gaan beleven.
    Veel plezier daar en wij vermaken ons hier wel in de kou.
  7. Thea Traal:
    3 december 2013
    Hé hallo lieverds,
    tja, Gili Trawangan, party eiland, lijkt helemaal geen onderdeel meer van de Indische archipel, jammer..........
    Mochten jullie nog een keertje terugkeren naar Indonesië, kijk dan eens naar het filmpje over Sulawesi, een van onze mooiste reizen!
    Nou dikke meloenenkop, gefeliciteerd met je duikbrevet, nu is de zee óók al onveilig..........whahahaha
    Vriendje en vriendinnetje, tot de volgende keer, heel veel liefs en een hele dikke zoen
    En doe nog maar een paar van die muziektips, Jack White, mooier als U2 (sorry Annemieke!)
  8. Winston gerstanowitch:
    3 december 2013
    Jordy, ga als de wiedeweerga het nieuwe album van Jake Bugg luisteren aub. En Pien, die nieuwe van Britney is ook echt helemaal geweldig! :p
  9. Marleen:
    4 december 2013
    Waahhhh jullie vliegen vandaag naar Maleisie! Supergaaf gozers! Op naar nieuwe avonturen! Ben jaloers, tis hier zo koud dat mn nippels er pijn van doen.

Lafjoexxx
  10. Winston gerstanowitch:
    4 december 2013
    Jongens er is iets gebeurt; Onno Hoes, de man van Albert Verlinde, heeft in een lobby van 'n Maastrichts hotel openlijk gezoend met 'n 24-jarige "toyboy"!!! Ik hoop dat jullie reis nu niet verziekt is, gr W
  11. Geertje:
    Hee stinkerds...

Wat een guh-wel-dige verhalen!!
    Zo super gaaf om te lezen wat jullie allemaal doen daar!

#lafjoeenmisjoe xxxxxx
  12. DD:
    DIKZAKKEN!!!
    Mooi verhaal weer, goeie break op mijn werk! Maar in dit verhaal niets over eten?? Had ik niet verwacht van JvdH ;-). Super snel gegaan deze maand, EEN MAAND ALWEER! En is dat toeval of hebben jullie besloten elke keer de 4e van de maand te gaan vliegen?
    ENJOY! XXX
  13. Pien:
    5 december 2013
    Winston, ik geef jou London Grammar en Florence and the Machine, jij geeft my Britney?!
  14. Joep:
    5 december 2013
    Proficiat met de Padi!

Goede reis
  15. Maat:
    7 december 2013
    Ik ga echt helemaal stuk!!! Echt hilarische verhalen.. ga zo door! Xxxxxx
  16. Bart:
    8 december 2013
    Hey,
    Wan skonne verhaaltjes Ammal ziet er te gek uit veel plezier nog samen groetjes Bart
  17. Bart:
    8 december 2013
    En Jordy ! CAT Stevens peace train
  18. Jeroen:
    9 december 2013
    Mooi verhaaltje weer stelletje ongelukken!!!

En Jordy, wij gaan over een weekje of 7 op wintersport. Als je nog mee wilt... Er is nog een plaatsje vrij voor je ;)
  19. Hannelore:
    10 december 2013
    Haay!! Heb weer enorm gelachen en genoten van jullie verhaaltje! Echt een super tijd daarzo! Geniet er nog van..
    Kus Hannie
  20. Kaat:
    17 december 2013
    Woooow wat een super vette verhalen, jullie moeten boeken gaan schrijven!!!! Hahahah gaat helemaal goed daar zo te zien, geniet ervan xxxx
  21. Wendy:
    1 januari 2014