Jaaaaaaaaaah!

17 januari 2014 - Kâmpôt, Cambodja

Mijn voetjes vinden het heerlijk om zo vrij in de natuur te zijn, ze zijn lekker bruin geworden en het haar groeit alle kanten op, prachtig!nZe zijn gewoon erg gelukkig en gezond en ze hoeven nog lang niet aan vernauwende schoenen te denken!

Het was 2de Kerstdag j.l precies 9 jaren geleden dat er hier omgeroepen werd dat het water binnen enkele minuten zou beginnen te golven...hier mogen geen grappen  over gemaakt worden natuurlijk.
Maar ja zoals wij altijd zeggen er mag gekut worden!

We konden Ko Lanta stad gelukkig inruilen voor een heel rustig bungalowpark aan zee, 10 minuten vanaf de stad, heerlijk hier waren we echt aan toe!
Het was heet op Ko Lanta, ow gekke toch wat was dat heftig zeg! Ze zeggen dan ook dat je tussen 12 en 3 niet in de zon moet gaan zitten want dan is de zon op zijn sterkst... diegene die dit hebben bepaald waren zeker mieten of wa!
Het is heet hoor maar je word er wel lekker bruin van, behalve mijn billetjes dan want die mocht ik weer is niet in de zon leggen van Pien, ook altijd hetzelfde met die vrouwen hè!

We ontmoeten als vrij snel een man uit Zwitserland hij is 55 en reist al meer dan 20 jaar de wereld over..wel met elke 4 maanden een tussen stop van 7 maanden naar Zwitserland om te werken!
Hij wist natuurlijk veel te vertellen over al de mooie landen waar hij geweest was en wat je allemaal beter wel en niet kunt doen.ik hoor jullie wederom denken geef ons ook al die goede adviezen die jullie gekregen hebben, neen!

We gingen elke dag een beetje zeveren tegen de eigenares (Duang vrouwke van 52 bijna 53 en haar neef Pah 23 jarige lamzak maar wel een gouwe kerel die graag met mij goedkope Thaise whisky drinkt) waarop we erg geliefd werden en ze ons uitnodigden om de dag erop haar verjaardag mee te vieren, Fredy de Zwitser sliep ook in deze bungalows en zat ook mee te zeveren elke dag en met zijn Zwitsers accent lag je bijna bij elke zin die hij uitkraamde helemaal dubbel, mooi mens...in den omgang!
We gingen BBQ-en, het was een waar feestmaal kei veel eten, koud bier en whisky en een hoop slappe klets, wat wil je nog meer nou meer? Nou meer anti muggen spul graag want ik word hier kapot gestoken!
Een oudere neef van haar en zijn vrouw hadden zich later ook bij het feestmaal gevoegd om zo toch alles op te krijgen, meestal lukt dat wel zonder hulp maar dit was echt belachelijk veel!
Pah vroeg of ik niet wat muziek op wou zetten, jaaa daar ben ik wel voor in jaaa!
Van Metallica hadden ze nooit gehoord, ze waren zo onder de indruk daarvan dat ze de dagen erna het de hele tijd aan het luisteren waren, ok mooi!

We zijn hier totaal 9 nachten blijven slapen en missen deze plek nu echt... we hadden het zelfs zo ver dat ik elke ochtend haar keuken mocht gebruiken om ontbijt te maken en haar scooter mocht lenen om boodschappen te doen in de stad, geweldige mensen!... maar helaas kwam aan deze droom ook weer een eind!

Het was bijna nieuwjaar en we voelden Joey en Denise naderen!
We hadden een boot naar Ko Phi Phi gereserveerd om daar nieuwjaar te gaan vieren met Joey en Denise!
Het massa toerisme begon hier al, we werden met een tuk tuk wagen op gehaald waar we ons nog net in konden persen! Wij houden hier van omdat het bij het land hoort lekker rauw, maar de meeste mensen konden er niet om lachen omdat ze allemaal homo zijn!!
De boot naar Phi Phi was echt veevervoer, een boot zwaar overbeladen met toeristen en geen zitplek....we hebben ons maar op het dek geparkeerd om wat frisse lucht te krijgen! Mijn klein aarsje begon al snel pijn te doen, maar gelukkig duurde de rit maar 1.5 uur!

Ko Phi Phi is een prachtig eiland alleen hebben de toeristen het ware Thailand hier allang verjaagd.......huil huil! Dit mocht de pret niet drukken.

Joey en Denise kwamen 2 uur later aan op het eiland, dus konden wij ze mooi opwachten op de pier! Ik weer kei zenuwachtig natuurlijk, tot we plots 2 albino's van de boot af zagen stappen, en ja hoor daar waren ze...
Niet veel gedaan eigelijk tot nieuwjaar, veel eten en drinken constant, jeeh!
Met nieuwjaar zijn we lekker uit eten geweest met zijn vieren en vervolgens gewapend met een fles whiskey en bacardi het strand op gegaan om daar het nieuwe jaar in te luiden... Ik wist niet dat dat in Thailand betekende dat je vuurwerk moet ontwijken en op tijd moet bukken om zo je gezicht niet bij elkaar te hoeven rapen! Het was een te gekke avond op het strand, en met veel smerige dansjes van links naar rechts!

De volgende ochtend zeiden Pien en Denise dat ze Joey en mij om 4 uur af moesten voeren naar huis omdat we een beetje te veel gedronken hadden...dit gelooft natuurlijk niemand toch en wij zelf al helemaal niet....we waren aan het beweren dat we alles nog wisten en helemaal niet zo dronken waren...Joey pakt zijn telefoon erbij om foto's te kijken en de laatste 10 foto's waren voor ons nogal onbekend hahahaha!

Ko Phi Phi gingen we gelukkig na 3 nachten weer verlaten en onze wegen gingen scheiden voor een paar dagen, maar we zouden elkaar ontmoeten in Cambodja en dat is nog gelukt ook!
Joey en Denise zijn naar Ko Lanta gegaan op ons verzoek...wij zijn naar oost Thailand gegaan om daar wat om krachten te komen om door naar  Cambodja te trekken, want wat hebben we het zwaar hier!

Bij de grens was het een redelijke chaos, maar niet meer dan we gewend zijn, na een hoop stempels, papierwerk en geld konden we Cambodja in...
We wilde naar Siem Reap, een grote stad vlak bij de beroemde Angkor tempels...
Na een half uur te hebben gepingeld konden we voor 1/3 van de prijs mee hahaha!
Blijft mooi!

Siem reap is een heel andere stad dan als we gewend waren in Azië , niet alleen rijd men hier rechts er word ook veel gefietst!
Wat denkte, wij een fietske gehuurd ja..
Samen lekker rond gefietst in de stad, was echt zwaar relaxt! Er was een krokodillen fokkerij/boerderij in de buurt, we dachten we vragen even aan een paar locals waar die is en of we daar op de fiets heen kunnen...we worden hierop kei hard uit gelachen en verteld dat het veel te ver is...toch de richting gevraagd en gewoon trappen wij...7 minuten later, volgens mij waren het er 6, maar goed!
Krokodillen farm....zijn hun nou zo lui wa?
Stelde niet veel voor die boerderij veel krokodillen en stinken...het leuke was dat er een bord hing met daarop.....dat je levende eend of kip kon kopen om die krokodillen te voeren! Ik helemaal in nopjes, ik zou wel is ff een kip kopen en in die krokodillen bak gooien! Pien er totaal niet mee eens natuurlijk die fijne dierenvriend van me... Ik zeuren als een klein kind om een lolly! Toe 1 kipje, wat maakt dat nou uit! Totdat we bij de eenden en kippen aan kwamen die zaten te wachten om gekocht te worden....ik heb huilend de boerderij verlaten!
Het klinkt mooi maar als je ze dan levend ziet zitten dan haak je toch wel af...en voor degene die mij een miet gaan noemen dat mag....!

Wat blijkt nou, is het bier hier nog goedkoper dan in Thailand, wat heb ik toch heel de dag zitten balen! Voor de liefhebbers, het kost maar 35 eurocent voor een goei pilske van de tap!

De dag hierna ontmoeten we Joey en Denise en de dag daarna gaan we naar de tempels en zijn we al richting zuid Cambodja aan het reizen!
Maar daarover gaat het de volgende keer!

Mijn excuses voor het lange wachten op dit verhaal, ik zal geen smoesje verzinnen....ik zocht het gewoon echt niet!
Ik hoop dat we geen trouwe lezers zijn verloren!

1. DD:
    17 januari 2014
    Eindelijk wat te doen in mijn vakantie! Mooie verhalen!!!!
    Denk aan de extra dagen Jordy, niet teveel bier ;-).
    Lafjoeeeeeee
  2. Dianne van den Heuvel:
    17 januari 2014
    Leuk weer een verhaal van jullie. Die benen Jordy wat zijn ze bruin of heb je ze niet gewassen? Het eten ziet er heerlijk uit. We verheugen ons op het volgende verhaal als snap ik dat je soms geen zin hebt, als je zo relaxt leeft. Gr x
  3. Lilian Veen:
    17 januari 2014
    Wat een zwaar leven hebben jullie en wat verschrikkelijk om in zo'n hangmat te moeten liggen! Weer een superleuk verhaal ik word helemaal relaxed als ik jullie foto's zie. Nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar jullie volgend verhaal! Lieve groetjes en nog een gelukkig 2014.
  4. Paul:
    18 januari 2014
    Die rust en natuur doet jou goed Jordy.. Een kip zijn leven redden is, gezien jouw verleden vol met dierenmishandeling, een goede vooruitgang...
    Maar van de andere kant die kippen worden toch wel opgevreten....mietje :-)
  5. Hans en Marga:
    18 januari 2014
    Goed dat Opa van de koetjes het niet hoef te horen, "ik durf geen kipje te voeren aan de Krokodil" inderdaad unne miet, ok homo trouwens. groetjes Hans Marga en Paul
  6. Kevin M:
    18 januari 2014
    Ten eerste dank voor het bericht. Duurde wel eneurm lang maar dan hedde ook iets.
    Ten tweede ik kan het niet laten; Miet.

Have fun
  7. Annemieke:
    19 januari 2014
    iéééééééééééééééék....die spin!!!!
  8. Annemieke:
    19 januari 2014
    Ik zie dat de camouflagetruc met de blauwe handdoek goed gelukt is, jullie hebben mij niet gespot!
  9. Dennis:
    SUPER VETTE foto's!!!

JOR... hele raar zin dit he!
    "Siem reap is een heel andere stad dan als we gewend waren in Azië"

is het nou andere stad DAN we gewend waren of ALS we gewend waren... :)
  10. Dennis:
    sorry ik vergeet iets...

MIET!!!
  11. Clint:
    20 januari 2014
    Jortje en Pien. Niks mis mee daar in azie! je had me bijna verloren als trouwe lezer. Graag meer verhalen! En oh ja: MIET. of moet ik zeggen chicken!!
  12. Marleen:
    20 januari 2014
    Ik had op zn minst wel een reactie verwacht op jullie vanaf nu kostbaarste bezit; YOLO bandjes...? Beetje jammer, kut verhaal
  13. Marleen:
    GRAPJE!! Lafjoe longtimeeeee
  14. Sietze:
    22 januari 2014
    Pieniewienie, gun zo'n krokodil toch ook een kippetje......!!!
  15. Els:
    23 januari 2014
    € 0,35 voor een biertje??? Ik geloof dat ik mijn ticket Oeganda maar ga omboeken!
  16. Thea Traal:
    28 januari 2014
    Heej Miet en Griet!
    Wat een prachtige locatie om het nieuwe jaar te beginnen!
    Vanaf nu is Indonesië niet meer onze enige bestemming in Azië........€ 0,35 cent voor een koel blikje bier, jippie, Cambodja here we come!( En sknietsel, smaakt het net zo lekker als Bintang?)
    Opa Koekie geniet van jullie foto's, ik zeg elke keer dat Jordy zegt : kom Hans, we vatte er nog inne....en dan laat ik de foto van Jordy met de xxl fles zien.
    Sissy en Pienie, laf joe, heel veel liefs en een dikke kus!