Singapore & Maleisië

23 mei 2014 - Nusa Lembongan, Indonesië

Cultuurshock!
Van het platteland, de armoede en houten hutjes naar de wolkenkrabbers, zakenlui en warenhuizen! Ongelofelijk bizar! We hebben foto's genomen van gebouwen die we in Rotterdam ook kunnen bekijken, maar we waren gewoon echt sprakeloos!

Singapore is onderdeel van zuidoost Azie, maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Ze hebben er metro's en schone wc's (zooo mooi, ik heb er een plaatje van geschoten, ter herinnering; zittend plassen, mijn fijnste plasje in maanden!).
Je moet na het plassen zelfs digitaal de kwaliteit van de wc beoordelen!

Heel veel zakenlui in pak, geëmancipeerde vrouwen in korte rokjes en overal kromme wervelkolommen, aangezien IEDEREEN constant een smartphone gebruikt. Ze ademen er nog net niet doorheen! Gezellig hoor, uit eten met je vrienden... elkaars fontanelle bekijken (als er uberhaupt al opgekeken wordt!). En maar op Facebook zetten hoe gezellig het etentje is!

Het goedkoopste dormbed kost gvd €11,50 per persoon (kunnen we samen twee nachten voor verblijven in Vietnam) en een biertje ruim €8! Gekkenwerk!
We verbleven in een hostel in het plaatsje "Little India", waar niks little aan was, want iedereen daar heeft minstens 20 kilo 'chicken tikka masala' op z'n heupen!

Het was super benauwd in Singapore, dus we zochten vooral de airco op. Gelukkig hebben ze die overal, hoe duurder de winkel, hoe kouder! Dus bij Victoria's Secret wilde je eigenlijk een dikke trui kopen!

We hebben de echte toeristen uitgehangen; alle attracties bezocht en gewinkeld! Eindelijk nieuwe kleren voor Franske, hij leek onderhand wel een zwerver met een waterhoofd!

Geen handen- en voetenwerk meer in Singapore... iedereen spreekt engels!
De bevolking bestaat voor meer dan 70% uit Chinezen. Verder vooral Maleisiërs en Indiërs. En het gaat allemaal prima samen, respect voor elkaar en elkaars religie.

Het wordt minder mooi, hoe beter je kijkt.. Het bizarre aan Singapore zijn de regels. Er staat nog net niet aangegeven dat men niet mag lachen in openbare ruimtes. Je mag echt niks: niet dansen, rolschaatsen of muziek maken. Geen kauwgom kauwen, geen afval op de grond (er ligt werkelijk niks). Dus hoe langer we in Singapore waren, hoe meer we de mens in robots zagen transformeren! Alles zoals het hoort!
Octostad bestaat!

Dus na drie dure dagen zijn we naar Maleisië vertrokken. We hadden nog ruim drie weken voordat we Nienke en Renee zouden ontmoeten in Indonesië.
Van het plan: rondreizen in het zuiden Maleisië, werd niks waar. We hebben ons geïnstalleerd in Salang (Tioman Island). Hutje aan het strand en chillen maar!

We hebben vier duiken gemaakt samen met een groep Engelse studenten. Het koraal is nog intact en heel veel mooie vissen! Haaien, schildpadden, cuttlefish, nemo (clownfish) etc. Wrakduik gemaakt op 30 meter (diepduik).
Er waren twee Chinese toeristen bij, die het typerende Chinese gedrag vertoonden, maar dan onder water; met een dikke camera overal foto's van maken, andere mensen wegduwen! Volgens mij dachten ze dat wij pylonnen waren, een vrouw sneed ons contant af waardoor ik het wrak raakte met mijn voet. Flink bloeden en een infectie van het koraal opgelopen! Jeuken! Gelukkig hebben we Dokter Donna!
Maar de laatste duik maakte alles goed. Met zijn zeventienen (normaal ben je met vieren) naar 13 meter waar een fiets, loopband en klimrek stonden. Groepsfoto maken met petjes op. Ik ging even rustig op de bodem zitten om te kijken wat er allemaal om me heen gebeurde, die Engelsen waren elkaar aan het berijden, koprollen en yogaposities voor de camera aan het uitvoeren! Gekkenwerk!
Een van de mooiste duiken ooit!

Na een week was ons geld bijna op (er is geen ATM) dus vertrokken we naar een ander gedeelte op Tioman Island; ABC. Vanuit hier konden we lopend naar Taekek, waar we konden pinnen! Dus weer een hutje aan de zee geboekt, waar we uiteindelijk ruim twee weken zijn verbleven!

Kennen jullie die grap van "helemaal niet grappig"?
We hebben een kater hier, hij heeft een zwart snorretje. Hij wordt A-dolf genoemd.
A-dolf is een ladyboy. Zijn ballen zitten verstopt en wij denken dat hij daardoor zulke hoge tonen uitkraamt!
Zoals elke avond kom ik met een stukje vis terug na het avondeten en maak ik een praatje tegen A-dolf. Blijkt dat onze buuf Duits is.
Helemaal niet grappig.

Verderop zitten onze Zweedse vrienden. Leuke mensen, maar mauwen! Ze kunnen hier nergens iets fatsoenlijks te eten krijgen, terwijl wij van elke maaltijd genieten!
Samen zijn we naar Monkey Bay gelopen (drie bergen op en af). De Zweden hadden dit zelf eerder al geprobeerd, maar waren omgedraaid (en weggerend) nadat ze een aap tegen kwamen! Haast vechten wie er voorop moest lopen, dus ben ik maar voorop gegaan.. Ze eten toch altijd eerst de achterste op ;)
Monkey Bay is een verlaten strand. Er zat echter een Maleisiër in een hutje die de mannen riep en boos zei "my property!". Dus die Zweedse rende al bijna huilend weg, totdat de man een bord nasi opschepte en hen te eten gaf en ze vervolgens wegstuurde.. "Eat, and go!".

Na drie weken bruinen en lamballen zijn we terug naar Singapore vertrokken. In hetzelfde hostel geslapen. Eerder hadden we al een vrijend echtpaar meegemaakt, nu was er een kerel die onderin het stapelbed alles had afgedekt en ongegeneerd porno aan het bekijken was, ik dacht dat er iemand vermoord werd! Hij trok zich niks van ons aan ;)

Uiteindelijk was het 12 uur reizen van Maleisië naar Singapore, 12 uur reizen van Singapore naar Manado (Indonesië) waar we Nienke en Renee ontmoeten. Dus die drie weken uitrusten zijn meteen verpest!
Daarbij was het voor Frans een extra inspanning, aangezien we één keer moesten overstappen in Jakarta! Dus extra landen en stijgen voor vliegangstig Franske!

Op het vliegveld in Manado stonden honderd man te wachten en te lachen toen Nienke en ik elkaar huilend en gillend in de armen vlogen! Ondertussen werd er van alle kanten aan ons getrokken door mannen die een taxi aan wilden bieden! En Renee wordt betast, het melkmeisje! Zo wit, iedereen wil even voelen! Kaki puti (been wit). Maar daarover meer een volgende keer, hopelijk door Frans, als ik hem zo ver krijg nog iets te schrijven!

1. Dianne van den Heuvel:
    23 mei 2014
    Het was weer leuk om te lezen. Met een lach weer zoals gewoonlijk. Franske moet er ook maar voor gaan zitten. Je hebt toch niks anders te doen. Wij smachten naar een leuk verhaal.
    Gr xx liefs uit Schijndel
  2. Thea Traal:
    23 mei 2014
    Selamat pagi sayang en sknietsel, wat een heerlijk leven hebben jullie toch!
    Het duo penotti is weer veilig thuis en jullie al weer op weg naar een nieuw avontuur; karweien in Australië!
    Aangezien het leven daar een ander prijskaartje heeft dan Azië genoeg tijd voor lange Frans om een prachtig verhaal te schrijven over zijn weken met 3 giechelende meiden!
    HHVVJ, dikke zoen
  3. Dennis:
    23 mei 2014
    vet verhaal... vooral dat duiken is vet!
    Jordy steekt op zijn wijze wel vaak zijn Facebook like vingers omhoog op de foto's...
    was het overigens niet gevaarlijk dat die 100 mensen op het vliegveld zelf stonden? bij de onvangst terminal zal veel veiliger zijn geweest... wa zijn ze toch gek daar joh!!!

btw... ook niet grappig wat de buren met die kat hebben gedaan!

xjes!!!
  4. Nikita van Beers:
    23 mei 2014
    Wauw wat heerlijk weer om de lezen!! Lang op gewacht!! Franske; hier is eindelijk m'n reactie hahaha! Veel plezier lieverds en ik kijk nu al uit naar t volgende verhaal.
    Xxxx
  5. Wendy:
    23 mei 2014
    Super vet weer!!! Jaloers!!!! Geniet er nog van, en we houden contact ;)
    Xxx
  6. Chee:
    23 mei 2014
    geweldig!! haha die kat.. bizar. super mooi verhaal weer floeperd!! echt leuk om te lezen weer! jullie zien er goed uit!
    ik moest vooral hard lachen om octostad. en nee ik heb mn squarepants niet aan!
    dikke kussen en knuffelllsss voor julllieee!!!!!!
  7. Annemieke:
    24 mei 2014
    Lieve lieve lieve Pien, hi ha hartelijk gefeliciteerd!!!!!
    Heel dikke kussen en knuffels van ons! En een fijne verjaardag samen met Gordy en de Aziaten ;)
  8. Wendy:
    24 mei 2014
    Gefeliciteerd plienie, en jordy natuurlijk ook nog!!! Geven jullie toevallig feest? Want dan zet ik m alvast in mn agenda!!:-P geniet ervan!!! Xx
  9. Lotte:
    24 mei 2014
    Hiep hiep hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag! En jordy ook! Geniet ervan daar! Verder super mooi verhaal, ga door!! Hele dikke kus en knuffel!!!
  10. DD:
    25 mei 2014
    ooooo Ik wil ook :-), nu wij ook op zoek zijn naar onze nieuwe trip, krijg ik nog meer zin door jullie verhaal en fotootjes!!! En baby poesjes.....aahhhhhh! Fijn dat ik nu ook beeld heb bij A-dolf hahaha!! Sukkel dat je ook bent!
    Mis jullie!! Dikke kus
  11. Scheet:
    26 mei 2014
    Hallo schatjes! Wat super allemaal! Geniet ervan xxxx
  12. Els:
    2 juni 2014
    hahahahaa die arme kat.... Wat fijn dat jij en Nienke elkaar gezien hebben! Kan me er iets bij voorstellen hoe jullie weerzien is gegaan. whihihi ik herken dat wel van Donna, ik ben ook zo'n bleekscheet of als ik niet uitkijk zo rood als een kreeft. Down Under lijkt me ook geweldig. Wil ik ook graag nog een keer naar toe. Samen met Boy als er tzt een 'beem me up scotty' bestaat. Ben benieuw naar jullie ervaringen daar. Enne geeeeeeen kangaroe biefstuk he. hahah

Veel liefs en een dikke kus
    Els
  13. Lotte:
    12 juli 2014
    Wanneer komt weer een nieuwe verhaal?? Ben zo benieuwd hoe t verder is met jullie. Geniet ervan! Dikke kus Lotte